Històric de Noticies

Jordi Torra i Jordi Portell parlaran sobre Gaia en la celebració del 50 aniversari del sector espacial de SENER

Els membres ICCUB-FQA Jordi Torra i Jordi Portell participaran en la conferència 'Gaia: Tres anys d'estudi de la Galàxia', una de les conferències incloses en la sèrie "Diàlegs d'Espai", organitzat per la firma basca SENER per celebrar el 50 aniversari de "SENER espacio".

Dimecres, 15 Març, 2017

La missió Gaia i Ultrafred UB a l'Espai Ciència del Saló de l'ensenyament 2017

​​Els tallers "Missió Gaia" i "Ultrafred UB" representaran a l'Institut de Ciències del Cosmos i el Departament de Física Quàntica i Astrofísica de la Universitat de Barcelona en l'edició d'aquest any del Saló de l'ensenyament que es celebra del 22 al 26 de març al recinte de Montjuïc.

Dilluns, 20 Març, 2017

La Terra té oceans i continents, per què?

Una superfície planetària que compti amb extenses àrees de terra i aigua,  ha d'assolir un delicat equilibri entre el volum d'aigua que reté, i la profunditat i l'alçada de les seves valls i muntanyes. Amb massa aigua, els nivells del mar estarien per sobre del punt més alt del planeta. Però si un planeta no té aigua suficient, serà gairebé desert.

Dijous, 16 Març, 2017

Les nostres exposicions cel·lebren el Dia de la nena i la dona a la ciència

L'exposici´"Telescopi Assumpció Català"i "Amb A d'AstrònomA" s'exhibeixen aquests dies a la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona, i a la Facultat de Ciències de la Universitat Autònoma de Barcelona respectivament,en motiu de la celebració del Dia Internacional de la nena i la dona a la Ciència.

Divendres, 10 Febrer, 2017

Sitges reuneix més d’un centenar de científics en el segon congrés del consorci d’anàlisi i processament de dades de Gaia

Entre el 23 i el 27 de gener l’Hotel Melià de Sitges acollirà el segon congrés del consorci DPAC (Anàlisi i processament de dades) de la missió Gaia de l’Agència Espacial Europea (ESA).

Divendres, 20 Gener, 2017

Tot esperant la tempesta solar

groe1 eherrero.jpg

Crèdit: K. Herrero

Les tempestes solars estan passant a ser avui dia un fenomen de risc donada la gran dependència social de l'electricitat i les comunicacions. L'any passat el president d'Estats Units ja va fer saltar l'alerta, amb la seva ordre executiva de "coordinació d'esforços per a preparar la nació davant els fenomens de meteorologia espacial". L'assumpte ara és si els demés països també estan prenent consciència de la necessitat de treballar en la previsió i prevenció d'aquests fenomens.

L'investigador de l'ICCUB Blai Sanahuja, expert en meteorologia espacial, comenta en aquest article del Peródico de Catalunya els diferents fenomens causats per les tempestes solars.

Dimarts, 17 Gener, 2017

Pàgines