Cosmologia i estructures de gran escala

Un dels principals interessos d'aquest grup del DAM és l'estudi de la connexió entre les observacions cosmològiques i la física del model cosmològic estàndard.

Aquest esforç d'investigació té com a objectiu respondre a les grans preguntes obertes de la cosmologia moderna: què constitueix l'Univers? què és la matèria fosca? què és l'energia fosca? què potencia l'inflació? què il·lumina l'Univers?

Els investigadors de Cosmologia estructures de gran escala segueixen tant un enfocament teòric com observacional:

Les investigacions teòriques inclouen l'equació d'estat de l'energia fosca, la física de les explosions de supernoves, l'origen dels de la radiació còsmica gamma de fons, el modelatge de la formació i evolució de galàxies i la distribució de gas a l'espai, incloent aplicacions estadístiques i anàlisi de dades.

Les observacions considerades i analitzades són les lents gravitacionals de les galàxies, cúmuls de galàxies i estructures de gran escala, microlents d'estrelles o quàsars per qualsevol tipus d'objecte compacte, la distribució espacial de galàxies i de la matèria en l'espai intergalàctic que mesuren des de l'absorció en els espectres de les fonts de fons, l'estructura dels halos de matèria fosca estudiats a través de la dinàmica de les galàxies en els cúmuls i les supernoves i el adelt desplaçament cap al vermell de les supernoves i les seves galàxies amfitriones.

Aquest grup està involucrat en diversos projectes cosmològics terrestres i espacials, com SDSS-III, EUCLID, DESI, el CORE +, LSST i SCP.

Web:

Ariño Prats Andreu (PhD Student)
Canal Masgoret Ramon (UB Professor)
Gontcho A Gontcho Satya (PhD Student)
Juan Rovira Enric (PhD Student)
Manrique Oliva Alberto (UB Professor)
Mas Ribas Lluís (PhD Student)
Miralda Escudé Jordi (ICREA Professor)
Pérez Ràfols Ignasi (PhD Student)
Ravenni Andrea (Master Student)
Sala Mirabet Ferran (UB Professor)
Salvador Solé Eduard (UB Professor)