L'escola Arrels II de Solsona guanya el concurs SonCube

Dues alumnes d’aquest centre seran les encarregades de dissenyar i construir l’experiment que portarà la sonda fins a l’estratosfera

El proper setembre, la sonda SonCube impulsada per un globus d’heli s’enlairarà per segon cop des de MónNatura Pirineus (Alt Àneu, Lleida), seguint amb el seu objectiu de fer arribar al gran públic i en especial als més joves l’interès per l’experimentació i les ciències de l’espai.

En aquesta ocasió, l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), la Universitat de Barcelona (UB) i la Fundació Catalunya – La Pedrera han participat en l’organització del concurs “SonCube, experimenta a la frontera de l’espai”, que té com objectiu permetre al grup d’estudiants de batxillerat amb la proposta més elaborada i original dissenyar i construir l’experiment principal que portarà SonCube.

Els resultats del concurs s’han fet públics aquesta setmana: seran la Marta Puig i l’Ada Fontrodona, dues alumnes de l’Escola Arrels II de Solsona, i el seu tutor Gerard Farràs, els qui tindran l’oportunitat de participar al projecte a partir d’ara, gràcies a haver ideat una proposta consistent en l’enregistrament i monitorització en directe de diversos gasos com
l’ozó al llarg de la trajectòria de SonCube fins a l’estratosfera.

El jurat, composat per astrònoms, enginyers i professors, també ha decidit concedir un accèssit a la proposta enviada pel grup de l’Institut Matadepera, els quals han presentat un experiment molt original per mesurar la radiació còsmica, i que serà també instal·lat a la sonda.

Cal destacar que el finançament d’aquests experiments serà possible gràcies a l’aportació de particulars i diverses empreses i institucions a través d’una exitosa campanya de crowdfunding que es va realitzar fa pocs mesos.
L’aventura estratosfèrica de SonCube promet ser un esdeveniment molt emocionant i enriquidor. Es podrà presenciar directament des de MónNatura Pirineus o bé per d’internet (www.soncube.com), el proper dissabte 7 de setembre de 2013.

Notícies UB

Divendres, 26 Abril, 2013