Contes il·lustrats per apropar la ciència als més petits, als jardins de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona

Els jardins de l’Edifici Històric de la UB acullen un cicle de narracions de contes científics adreçat a infants entre 5 i 6 anys, amb l’objectiu de familiaritzar-los amb l’entorn i conscienciar-los de la necessitat de respectar la natura. De la mà d’una narradora, que dona veu als personatges, i d’una il·lustradora, que va dibuixant en directe les diferents històries,els nens i nenes han pogut conèixer les praderies de posidònia, la formació de Montserrat i els fenòmens meteorològics extrems.

Del 10 al 13 de maig els infants coneixeran els fenòmens meteorològics extrems de la mà d’una gota d’aigua, la Drop, que explica
a les seves nétes, la Xiri i la Miri, un llarg viatge per muntanyes, rius, bassals i altres llocs insospitats, fins que va arribar al mar, es va evaporar i així va acabar tornant als núvols. En aquest conte el grup GAMA ha participat com a assessors científics

Durant la setmana del 26 al 29 d'abril s'ha representat un conte que versa sobre les praderies de posidònia, la planta mediterrània per excel·lència, que actualment està greument amenaçada. I durant aquesta setmana, del 3 al 6 de maig tindrà lloc la segona narració del cicle, que explicarà com es va formar la muntanya de Montserrat. De la mà d’un petit còdol i d’un fòssil, els infants descobriran que fa molts anys el paisatge català era totalment diferent de l’actual i que Montserrat, abans d’esdevenir una muntanya, va ser un delta.

El cicle és gratuït, dura tres setmanes i cada setmana està dedicada a un conte diferent. Les sessions escolars tenen lloc de dimarts a divendres al matí, en dos torns; així mateix, s'ofereix una sessió familiar cada divendres a
la tarda.

El cicle rep el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, la Generalitat de Catalunya i la Xarxa d’Unitats de Cultura Científica.

Per a més informació: