La professora M. Pilar Ruiz Lapuente col·labora en la recerca distingida amb el Premi Nobel de Física 2011

Els investigador principals que van detectar per primera vegada l'acceleració de l'expansió de l'univers, als anys noranta, han estat guardonats amb el Premi Nobel de Física 2011. Un dels guardonats és el Dr. Saul Perlmutter, del Lawrence Berkeley National Laboratory de la Universitat de California (Estats Units), que és el cap de l’equip internacional Supernova Cosmology Project, del qual n’és membre la Dra. M. Pilar Ruiz Lapuente, professora del Departament d'Astronomia i Meteorologia  i investigadora de l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB). Els altres dos guardonats, el Dr. Brian P.Schmidt i el Dr. Adam G. Riess, lideren el grup High-Z Supernova Search Team.

La professora Ruiz Lapuente és coautora de l'article que va publicar el grup investigador liderat pel Dr. Saul Pelmutter, un treball científic ara distingit amb el Premi Nobel de Física 2011 que descriu la descoberta de l'expansió accelerada de l'univers i l'existència d'un nou component anomenat energia fosca, causant d'aquesta acceleració.

Més informació i contactes:

COMUNICACIÓ UB
Tf 93 403 55 44,