Conferència: "Exploring the Universe with Gravitational Waves: From the Big Bang to Black Holes"

A càrrec: Kip Thorne (Feynman Professor of Theoretical Physics, Emeritus, at the California Institute of Technology (Caltech)
Data: 26/05/2017, 18:00
Lloc: Auditori de La Pedrera

Places limitades

Resum:

Les ones gravitacionals són ondulacions en el teixit de l'espai i el temps que foren predites per Albert Einstein fa 100 anys. Després d'un esforç de mig segle, els éssers humans hem tingut el nostre primer contacte amb aquestes ones. El LIGO (the Laser Interferometer Gravitational-wave Observatory)  ha detectat i desxifrat les ones produïdes per la col·lisió de dos forats negres a mil milions d'anys llum de la Terra.

Organitza:
​​Fundació Catalunya-La Pedrera  i l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), en col·laboració amb l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE), l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE-CSIC) i l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC)

En el marc de la càtedra Ignacio Cirac- programa Fundació Catalunya-La Pedrera a l'ICFO.

Dirigit al públic general:

La conferència, de caràcter divulgatiu, va dirigida al públic general interessat en l’exploració científica de la Natura.

Formulari inscripció:

L’acte és gratuït. Us preguem si us plau que confirmeu la vostra assistència registrant-vos al següent formulari online.

A causa de l’aforament limitat de l’auditori, us encoratgem a registrar-vos el més aviat possible i us preguem que ens aviseu en cas que no poguéssiu assistir per tal de poder alliberar la vostra plaça.