Xerrada divulgació: "A quina distància són els estels?"

A càrrec d'Eduard Masana
Lloc: Escola Ntra. Sra. (Poble Nou, Barcelona)

Data-Hora: 07/11/2016 -09:00

En motiu del contacte en directe dels nens de l'escola amb l'Estació Espacial internacional, i la setmana de l'espai de l'escola.

Contacte amb l'ISS - Setmana de l'espai

Durant el curs 2016-2017 l’escola duu a terme tot un seguit d’activitats relacionades amb l’Estació Espacial Internacional (ISS), una de les quals serà un contacte en directe amb la ISS. Aquest contacte està programat fer-lo durant la setmana del 14 al 18 de novembre de 2016.

El contacte es fa amb l’organització ARISS, un projecte que posa en contacte les escoles amb els astronautes de la ISS, mitjançant emissores de radioaficionats. Els alumnes poden preguntar directament als astronautes aprofitant els aproximadament deu minuts de marge en què l’estació està a l'abast. Prèviament, un equip haurà seleccionat les 20 preguntes que faran els alumnes als astronautes, que s’enviaran a l’agència espacial NASA que les enviarà a la ISS perquè les tinguin en el moment de fer el contacte. Les preguntes es faran en anglès, tercera llengua a l’escola.

Durant la setmana del 7 a l’11 de novembre l'escola duu a terme una Setmana de l’espai en la que diverses persones i institucions oferiran tallers pràctics i xerrades. L’objectiu és que tots els alumnes es facin seu l’esdeveniment i participin en diverses activitats relacionades. Aquesta “Setmana de l’espai” és a nivell intern de l'escola, la “World Space Week” o Setmana Mundial de l’Espai es va celebrar el passat 4 al 10 d’octubre. Sí que coincideix, en part, amb la Setmana de la Ciència, de la Fundació Catalana de Recerca, que és de l’11 al 20 de novembre.