Oferta de feina: Enginyer de Gaia a l'Institut de Ciències del Cosmos (Maria de Maeztu). Data límit: 30/11/2016

El grup Gaia busca una persona amb perfil d’Enginyer de Gaia a l'Institut de Ciències del Cosmos (Maria de Maeztu)

Sol·licitud online

Resum:
Es busca perfil d’enginyer superior per incorporar-se a un equip multidisciplinar (astrònoms i enginyers) que treballa en la missió Gaia. Gaia és una missió de l'Agència Espacial Europea (ESA) que produeix el mapa més precís de la nostra galàxia.

Tasques i responsabilitats:
La seva feina es centra en el desenvolupament de software per al tractament i anàlisis de dades científiques produïdes per Gaia. Treballarà en el sistema Initial Data Updating (IDU) de Gaia, encarregat del desenvolupament de la infraestructura, implementació i interfície amb algorismes produïts per altres equips i dels tests del sistema IDU.
Responsable de les execucions d'IDU i del seu re-run total i parcial en casos específics. Responsable del desenvolupament dels algorismes d'IDU i de les activitats relacionades en el Data Processing Center de Barcelona.

Habilitats:

- Imprescindible nivell alt d'anglès (llegit, escrit i conversa).
- Imprescindible bons coneixements de llenguatges de programació
orientats a objectes (especialment Java i Python).
- Expert en HPC i amb experiència en Marenostrum
- Coneixements de Linux/Bash i shell scripting.
- Comunicació escrita i verbal (capacitat de documentar).
- Capacitat de lideratge d'un equip.
- Es valoraran coneixements d'astronomia i experiència en missions
espacials.

Es realitzarà una breu prova de les habilitats esmentades.

Jornada: jornada completa

Incorporació: gener 2017
Contracte d'obra i servei per un any, renovable un segon any.

Salari: 35000 (sou brut anual)

Persona de contacte: Lola Balaguer – email: lbalaguer@fqa.ub.edu

Data Inici: