Activitats "Distàncies astronòmiques"

Les activitats consistiran bàsicament en dur a terme un conjunt de pràctiques. En elles es pretén la col·laboració dels membres del Departament (que donaran suport tant material com fent xerrades), dels professors de secundària (que s'encarregaran de guiar les pràctiques) i dels seus grups d'alumnes (que faran d'investigadors).

Les pràctiques giraran entorn al tema de les Distàncies astronòmiques. L'objectiu és que els alumnes entenguin i reprodueixin alguns mètodes que al llarg de la història han permès arribar a calcular la distància que separa els cossos celests.

utilitzant un simulador els alumnes poden observar el trànsit de Venus des de diferents llocs de la Terra i calcular la distància al Sol.

a partir de la distància al Sol i la seva mida aparent es dedueix el diàmetre del Sol.

amb el valor de la Unitat Astronòmica i la tercera llei de Kepler es troba la mida de l'òrbita de qualsevol planeta.

amb un senzill experiment es reprodueix la metodologia per a la mesura d'aquestes distàncies que s'utilitza a les missions espacials d'Hipparcos i Gaia.

Data_publicacio: