Signat l'acord per instal·lar l'observatori CTA del nord a La Palma

Imatge:  IFAE, CTA Consortium

Versió artística de quatre telescopis gegants.

El 19 de setembre, el Consorci de la Xarxa de Telescopis Cherenkov (CTA) ha signat un acord amb l'Institut d'Astrofísica de Canàries (IAC) per instal·lar l'observatori Cherenkov de l'hemisferi nord a Roque de los Muchacos, a l'illa de La Palma.

L'observatori CTA-Nord estarà a Roque de los Muchacos, a l'illa de La Palma, la cinquena illa més gran de les Illes Canàries. A 2.200 m sobre el nivell del mar i situat en un altiplà per sota de la vora d'un cràter volcànic extint. Aquesta situació ofereix excel·lents condicions per a l'observació astronòmica.

En virtut d'aquest acord, Espanya rebrà el 10% del temps d'observació, per compartir entre la xarxa a l'hemisferi nord i el sud. La futura contribució d'Espanya a la construcció de telescopis facilitarà l'accés dels grups espanyols a temps d'observació addicional com a part de programes científics clau de l'Observatori i al temps que s'oferirà en el concurs obert a tots els membres dels mateixos països.

Els investigadors de l'ICCUB, que formen part del Consorci CTA, també prendran avantatge d'aquest acord. El Grup d'Astrofísica d'altes energies de l'ICCUB, dirigit pel catedràtic i director científic Josep Maria Paredes i el professor agregat Marc Ribó ha participat en la definició d'objectius científics del projecte i, en col·laboració amb un equip d'enginyers ICCUB, estan contribuint a la disseny i producció de càmeres microelecronics CTA.

Altres grups de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), del qual l'CCUB forma part, també estan profundament implicats en el projecte CTA (per a més informació, veure la pàgina web IEEC)

Font: notícies IEEC

Dimecres, 28 Setembre, 2016