Segona reunió THOR: "Exploring plasma energization in space turbulence"

Del 27 al 29 de setembre es celebrarà a la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona la segona reunió THOR, organitzada per l'Institut de Ciències del Cosmos.

Correu: thor.workshop@gmail.com

Web: http://icc.ub.edu/congress/thor/

Programa

THOR és una de les tres missions seleccionades per l'Agència Espacial Europea a ser la quarta missió mitjana (M-class) dins del programa Cosmic Vision. Aquestes missions es troben en la Fase A i a mitjans del 2017 una d’elles serà seleccionada per continuar el seu desenvolupament (Fase B, Definició). L’objectiu de THOR és estudiar la turbulència magnètica a la magnetosfera de la Terra i al seu entorn interplanetari, així com els processos de dissipació d’energia en aquests plasmes i l’acceleració de partícules.

El principal objectiu de la reunió és completar l’estudi de viabilitat de THOR en tots els seus aspectes (Assessment Study Report, Yellow Book). A més a més es revisarà l'estat actual de coneixement sobre l'escalfament del plasma i l'acceleració de partícules en plasmes turbulents. Tot això implica una forta interacció entre científics i enginyers.

La reunió de THOR a Barcelona tindrà una durada de 3 dies. El primer dia es dedicarà a la instrumentació i gestió del projecte, i els altres dos dies seran per discussions científiques sobre turbulència i acceleració de partícules. En la reunió, que tindrà lloc a l’Aula Magna de la Facultat de Física, hi participaran 125 científics i enginyers de tot el món (principalment de USA, França, UK, Suècia, Itàlia, República Txeca i Espanya).

El grup de física heliosfèrica i temps espacial del ICCUB actua com a Local Organizing Committee. La reunió està subvencionada per l'Agència Espacial Europea, l'ICCUB i la Facultat de Física, i compta amb la col.laboració de l'IEEC.