Es descobreix un planeta a la zona habitable de Proxima Centauri

Un equip d'astrònoms ha trobat clares evidències de la presència d'un planeta orbitant l'estrella més propera a la Terra, Proxima Centauri.

Crèdit: ESO/M. Kornmesser

La intensament buscada Proxima b, orbita a la seva freda i vermella estrella amfitriona cada 11 dies i té una temperatura que permetria l'existència d'aigua líquida en la seva superfície. Aquest planeta rocós és una mica més massiu que la Terra i és l'exoplaneta més proper a nosaltres -i també pot ser el planeta més proper que pugui albergar vida fora del Sistema Solar.

L'equip liderat per Guillem Anglada-Escudé (professor de la Universitat Queen Mary de Londres, doctorat a la Universitat de Barcelona),

ha detectat un petit balanceig en l'estrella atribuit a la seva interacció gravitatòria amb el planeta, que ha estat la dada definitiva per a l'acceptació de la troballa.

Crèdit: ESO/M. Zamani

Dins la Campanya Pale Red Dot l'equip analitzava les dades de les observacions anteriors realitzades en els observatoris d'ESO i en altres llocs. Un anàlisi acurat dels petits desplaçaments Doppler va indicar la presència d'un planeta amb una massa d'almenys 1,3 vegades la de la Terra, en una òrbita d'uns 7 milions de quilòmetres al voltant de Proxima Centauri - només el 5% de la distància Terra-Sol.

Notícia de l'ESO

Dijous, 25 Agost, 2016