Francesca Figueras, nova presidenta de la Sociedad Española de Astronomía

Francesca Figueras, investigadora i vicedirectora de l’Institut de Ciències del Cosmos (IEEC-UB), i professora del departament de Física Quàntica i Astrofísica de la Universitat de Barcelona, ha estat escollida nova presidenta de la Sociedad Española de Astronomía (SEA) en la seva XIIa Reunió científica que s’ha celebrat a Bilbao.  Figueras prendrà el relleu a la presidència de la SEA al gener de 2017 en substitució de Javier Gorgas que ha presidit la societat des de 2013.

Primera dona presidenta de la SEA

És la primera vegada que una dona és nomenada presidenta de la SEA en els seus 24 anys d’existència. “La nostra comunitat d’astrònoms professionals ha tingut un creixement sostingut i important des dels anys setanta fins avui. Hem aconseguit i consolidat no només un paper destacat per als nostres investigadors a nivell internacional sinó també la participació d’empreses espanyoles en el desenvolupament de grans infraestructures en astronomia, algunes d’elles ja en ple funcionament i altres, espectaculars, per venir. Les astrònomes, des dels inicis i en tot aquest procés, hem participat plenament en aquest esforç col·lectiu gràcies, en bona mesura, a la passió per l’astronomia i a la perseverança en el nostre treball. Són molts els reptes que ens depara el futur, des de la determinació de la massa del neutrí i la seva implicació en els models cosmològics fins a la plena igualtat d’oportunitats en homes i dones. Ens agradaria, com no, aconseguir aquests reptes a curt termini, i per això són imprescindibles els nostres joves postdoctorals i predoctorals “, ha declarat Francesca Figueres.

XIIa reunió científica de la SEA

Aproximadament 350 professionals de l’astronomia s’han reunit a Bilbao i han participat en un total de 220 conferències i presentacions, entre xerrades plenàries i sessions paral·leles especialitzades en galàxies i cosmologia, la Via Làctia i els seus components, les ciències planetàries, la física solar, instrumentació i supercomputació i també la divulgació i l’ensenyament de l’astronomia. Durant la trobada també s’ha presentat el seu Pla d’Igualtat de Gènere de la SEA.

Més informació a la pàgina web de la SEA

Dijous, 28 Juliol, 2016