Projecte d'astronomia "Finestres al cel, una mirada a l'univers" 2016

Lloc: MónNatura Pirineus

Equip: Laia Casamiquela, Víctor Moreno, Ignasi Pérez, Santi Roca-Fàbrega

El projecte

És infinit l’univers? Com podem fotografiar els anells de Saturn? En aquest projecte treballarem amb una part representativa dels camps d’investigació de l’astronomia actual i ens centrarem, fonamentalment, en l’astrofísica teòrica i l’astrofotografia. Observarem i estudiarem objectes i fenòmens astrofísics: el Sol, els planetes, asteroides, planetes orbitant altres estrelles... Aprendràs les bases de l’astronomia de posició, el funcionament bàsic de la física solar, de la dinàmica celeste, de les astropartícules i de l’astrobiologia, la cosmologia, la radioastronomia i la física computacional.

Projecte liderat per investigadors de l’Institut de Ciències del Cosmos ICCUB (IEEC-UB)

Joves i Ciència

El projecte "Finestres al cel: una mirada a l'Univers" s'enmarca dins el Programa joves i ciència. Fundació Catalunya-La Pedreraque té per objectiu fomentar les vocacions científiques dels joves. S’adreça a cinquanta d'estudiants de 4t d’ESO de Catalunya que, durant tres anys, tenen l’oportunitat de viure la recerca científica en primera persona.

Com es desenvolupa?

El programa té una durada de tres anys:

50 Estudiants de 4t d’ESO són seleccionats per viure una experiència de recerca científica al MónNatura Pirineus, treballant en un dels 5 projectes liderats per investigadors de primera línia i convivint 13 dies en un paratge idíl·lic a les Valls d’Àneu.

Durant l’estiu de 1r a 2n de batxillerat, viuen directament la recerca científica en un laboratori d’un centre de recerca, o bé, participen en un programa internacional de ciència.

Finalment, en l’última fase del programa, els participants s’enfronten en el repte de proposar un projecte de recerca a desenvolupar, ja sigui en un centre d’investigació local o en un programa internacional de ciència.