Curs: "Explora el firmament"

Dates: 13 i 14 de juliol, sessions presencials

Durada: 30 hores

Xerrada de Jordi Portell: "La missió espacial Gaia: Dos anys de processament diari de dades"

WEB

Arxiu de la presentació

En aquest curs es proporcionaran unes primeres nocions sobre el reconeixement dels astres, i la possibilitat de vida en altres planetes i galàxies. Així mateix, s’aprofitarà per descobrir els nombrosos satèl·lits meteorològics que ens envolten i ens faciliten la vida diària. S’indicarà la utilitat i funcions dels GPS. Es farà especial èmfasi en el Sol, així com l’observació nocturna del firmament amb telescopis.

El curs consistirà en 20 h presencials (classes teòriques, tallers experimentals i visites de camp) i 10 h no presencials, que es realitzaran a través del campus Atenea de la UPC. El curs gaudeix de reconeixement de crèdits ALE i ECTS i està inclòs dins del Pla de formació permanent del professorat de Secundària del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Professorat:

Josep M. Cors (Departament de Matemàtiques–UPC); Aleix Serra (Servei Meteorològic de Catalunya); Jordi Portell (Departament de Física Quàntica i Astrofísica-UB i ICCUB (IEEC-UB)); Joan Jorge, Josep M. Casas (Departament d’Enginyeria Minera, Industrial i TIC– UPC); Vicente Jiménez (Departament d’Enginyeria Electrònica-UPC); Visites: Visita nocturna als Rasos de Peguera (Agrupació Astronòmica de Manresa)

Tallers: Construcció de rellotges de Sol – Simuladors de planetes i satèl·lits

Explora la Natura: Universitat Catalana d'Estiu de la Natura

Cursos concentrats en una setmana del mes de juliol, i en el marc de la Universitat Catalana d’Estiu de la Natura (UCEN).

De la mà de professors universitaris propis del BKC i d'altres professionals especialitzats, la UCEN ofereix uns cursos que combinen les classes teòriques amb les sortides de camp, sempre en aquest marc natural extraordinari de la comarca del Berguedà.

Els cursos estan inclosos dins la programació de cursos d'estiu de la Xarxa Vives d'Universitats, que aplega Universitats de parla catalana, i per aquest motiu poden ser reconeguts com a crèdits d’Assignatures de Lliure Elecció, i com a ECTS.

Universitat Catalana d'Estiu de la Natura (UCEN), 23a edició

logoucen.jpgPer vint-i-tresè any consecutiu, s'organitzen els cursos de la Universitat Catalana d’Estiu de la Natura (UCEN), que tindran lloc a la comarca del Berguedà entre els dies 7 i 18 de juliol.

En la present edició, es tractaran temes molt variats, des dels riscos geològics, els boscos i el fi rmament fi ns a la relació entre l’art i la ciència. De la mà de professors universitaris propis de la UPC i la UB i d’altres professionals especialitzats, la UCEN us ofereix uns cursos que combinen les classes teòriques amb les sortides de camp, sempre en aquest marc natural extraordinari de la comarca del Berguedà.

Els cursos estan inclosos dins la programació de cursos d’estiu de la Xarxa Vives d’Universitats, que aplega Universitats de parla catalana, i per aquest motiu poden ser reconeguts com a crèdits d’Assignatures de Lliure Elecció i ECTS. També es troben inclosos dins del Pla de Formació Permanent del professorat de Secundària del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.