Trànsit de Mercuri, 9 de maig de 2016. Retransmissió i activitats

L' Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (IEEC-UB) i el departament de Física Quàntica i Astrofísica retransmetrà en directe l'esdeveniment per internet i té prevista l'organització de diverses activitats a peu de carrer.

Les activitats es realitzaran en català, castellà i anglès prèvia inscripció.

Observació suspesa per mal temps

RETRANSMISSIÓ EN DIRECTE DES DE SERVIASTRO

La retransmissió per internet seguirà el trànsit des del seu començament a les 13:12 (hora oficial) fins a la seva fi a les 20:42 (hora oficial) des de la plana especial de ServiAstro

S'ha de tenir present que els trànsits de Mercuri no es poden veure a ull nu, és necessari un telescopi per a la seva observació.

Recordeu que MAI S'HA DE MIRAR EL SOL DIRECTAMENT. Projectar les imatges és la millor opció per a veure el trànsit.

ACTIVITATS PROPOSADES

Pels alumnes de la Facultat de Física:

Observació amb telescopi des del terrat de la facultat.

Pel públic en general i centres educatius:

Activitats:
Les activitats es podran fer en català, castellà o anglès (prèvia inscripció)

• S'instal·laran dos telescopis davant del Palau Reial de la Diagonal de Barcelona per facilitar l'observació del trànsit.
  • S'explicarà als grups inscrits el fenomen dels trànsits planetaris i en concret dels de Mercuri.
  • Es mostraran com observar el Sol amb el mètode de projecció.

Durada de l'activitat:

Es reservaran per als grups sessions d'una hora a partir de les 13:00 i fins a les 18:00 (hora oficial).

Requisits:
Els grups que desitgin participar en l'observació proposada hauran d'enviar un correu electrònic per tal de concretar l'hora i el nombre d'assistents i l'idioma a:  divulgacio@am.ub.es

Advertència:
Per tal de no crear grans expectatives al públic poc avesat a l'observació astronòmica hem d'advertir que que el trànsit de Mercuri és un esdeveniment més aviat discret encara que sigui un fenomen de gran interès i bellesa astronòmicament parlant. El fet que Mercuri és vegi tant petit fa que no es pugui observar a ull nu, i la durada del trànsit implica que el moviment del planeta només s'apreciï si s'observa durant una estona.  No s'ha d'esperar l'espectacularitat d'altres fenòmens astronòmics com els eclipsis de Sol o de Lluna.