Jordi Torra, nou director de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC)

Jordi Torra, catedràtic d’Astronomia i Astrofísica de la Universitat de Barcelona, és el nou director de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), un dels centres participats per la Universitat de Barcelona. Des d'aquest càrrec, que ocupa des del mes de juliol, Torra es planteja com a objectius primordials potenciar les capacitats dels grups de recerca que componen l’IEEC i afavorir encara més les sinergies ja existents entre ells, així com donar més visibilitat a l’IEEC com a referent de les Ciències Astronòmiques i de l’Espai dins i fora de Catalunya.

L’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya

L’IEEC és un centre de recerca participat per la Generalitat de Catalunya, la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya i el Consell Superior d’Investigacions Científiques. Té com a objectius promocionar la recerca astronòmica i espacial i desenvolupar les aplicacions tecnològiques relacionades amb aquests àmbits. És un institut multidisciplinari i multiinstitucional que agrupa més de dos-cents investigadors i enginyers, amb una producció científica i tecnològica important en projectes de primera línia.

Està format per quatre unitats: l’Institut de Ciències del Cosmos (ICCUB), el Centre Específic de Recerca Espacial (CEREs-UAB), el Grup de Recerca en Ciències i Tecnologies de l'Espai (CTE-CRAE-UPC) i l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE-CSIC). A més, l’IEEC gestiona l’Observatori Astronòmic del Montsec (OAdM).

Amb aquest nomenament, Jordi Torra substitueix Jordi Isern, professor d’investigació del CSIC i actual director de l’ICE-CSIC, que havia estat al capdavant de l’IEEC des de la seva fundació l’any 1996.

Divendres, 23 Octubre, 2015